Blogit
Lunni leipoo

Buckeyes: Terveellisempi versio

Kirjoittelin vähän aikaa sitten maapähkinävoista ja linkkasin videoon, jolla tehdään hauskoja buckeye-karkkeja, joissa on maapähkinävoita, voita, tomusokeria ja tummaa suklaata. Buckeyet jäivät sen verran kummittelemaan, että nälkäisenä ja energiantarpeessa kehittelin niistä välipalaksi sopivan herkkuversion. Korvasin tomusokerin ja voin vaniljan makuisella proteiinijauheella ja hunajalla, ja koostumus oli esimerkiksi tavallista (melko kammottavaa…) proteiinipatukkaa paljon kosteampi ja kivempi. Näitä minä napostelin yhden tai kaksi kerrallaan kokeita korjatessani tai junassa PowerPointia näpytellessäni. Nämä sopisivat myös terveellisemmäksi leffaevääksi!

Näitä tehdessä kannattaa käyttää melko juoksevaa maapähkinävoilaatua. Jos ette ole huomanneet, maapähkinävoimerkeissä on kauheasti eroja. Itse tykkään eniten Urtekramin maapähkinävoista (sekä sileästä että crunchysta), koska sen rakenne ei ole niin kuiva ja tönkkö kuin joillakin muilla merkeillä. Itse tehty on tietty parasta, ei siitä mihinkään pääse!

Proteiini-buckeyet

Ainekset

2 1/2 dl
maapähkinävoita
60 g
heraproteiinijauhetta (vaniljan makuista)
2 rkl
hunajaa
2 rkl
maitoa
150 g
tummaa suklaata
Muut ainesosat

Tee näin:

Jos käytät jämäkkää maapähkinävoita, pehmennä sitä ensin hieman mikrossa käsittelyn helpottamiseksi.

Sekoita maapähkinävoin joukkoon proteiinijauhe, hunaja ja (manteli)maito. Pyörittele massasta sopivan kokoisia palluroita, laita ne sitten pakkaseen n. 30 minuutiksi tai kunnes ne ovat selvästi jähmettyneet.

Sulata tumma suklaa mikrossa. Työnnä palluroihin cocktail-tikku ja kasta pallot suklaaseen. Pyörittele niin että hieman yli puolet pallosta peittyy suklaaseen, anna ylimääräisen suklaan valua ja aseta pallo sitten leivinpaperille jähmettymään.

Saat cocktail-tikun avulla peitettyä buckeyen päälle jäävän reiän halutessasi.

Anna palluroiden jähmettyä vielä jääkaapissa, säilytä niitä kylmässä suklaan takia.

Kommentit (1)

  1. sistem informasi manajemen

    ill try it… looked nice.. thanks

Kommentoi »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *