Smoothie Maker

Blenderi

Meillä on tosiaan tämän kevään aikana innostuttu smoothieista oikein tosissaan! Sen myötä taannoin kyselin teiltä vinkkejä blenderin hankintaan, sillä vanha sauvasekoitin ei oikein käytännöllisyydessään ajanut asiaansa joka-aamuisessa sekoittelussa. Vinkkejä sainkin, vaikka kuinka paljon, kiitos teille niistä!! Tavoitteena oli siis löytää blenderi sopivan isolla lasikannulla ja riittävillä tehoilla ulkonäköä unohtamatta. Nämä asiat tavoitteenani ja teiltä saadut vinkit pohjana lähdin katsastamaan laitteita, suurimmat suositukset saanut Wilfa mielessäni. Lopulta kuitenkin tulin kotiin vinkkipostauksessa ennakko-odotusteni perusteella pelkkiä plussia saaneen Electroluxin kanssa. Electroluxin Perfectmix osoittautui Wilfaa huomattavasti sirommaksi laitteeksi, mutta tehoja löytyy kuitenkin ihan reippaasti. Hintakin oli varsin sopiva ja musta laite istuu hyvin Moccamasterin viereen.

Proteiinipitoinen smoothie

Nyt blenderi on hurissut parin viikon ajan joka aamu, kun olemme kotona olleet. Toistaiseksi ei ole tullut smoothiekyllästymistä, vaikka ennen laitteen hankintaa en ihan joka aamu smoothieita vedellyt. Teen aamulla reilun satsin, josta riittää koululaisillekin ja itselleni vielä lounasevääksi töihin. Smoothiet ovat syntyneet hyvin pienillä vaihteluilla, mitään kovin eksoottista, kuten vihersmoothieita en vielä ole kokeillut. Tässä esimerkki minulle varsin yleisestä aamiaisesta. Pohjana tuorepuuroa, eli jääkaapissa vedessä yön yli pehmennettyjä kaurahiutaleita sekä rahkaa. Makua tuomaan marjoja, vaikkapa vadelmia, mutta toisinaan menee vaikka mustikat, ananas tai jokin muu hedelmä. Pellavansiemenet tuovat aamiaiseen kuituja sekä terveellisiä rasvahappoja ja gojimarjat vitamiineja ja mineraaleja! Aikuisten smoothie saa vielä potkua lisäproteiinista, joka kyllä tekee smoothiesta entistäkin ravitsevamman. Tykkään itse nauttia smoothieni juomakelpoisena, joten nestettäkin tarvitaan. Marjasmoothieen käytän nesteenä rasvatonta maitoa, mutta vaikkapa säilykeananasta käyttäessäni riittää purkin mehu. Ja kylläpä tuleekin herkullista! Alkaa koko päivä jotenkin energisemmin, kun aamiainen on kunnossa.

Pitäisiköhän minun seuraavaksi perehtyä vielä niihin vihersmoothieihin? Avokadon smoothien raaka-aineena jouduin kuoppaamaan jo ennen blenderin hankintaa, sillä sain totaalisen yliannostuksen avokadoon taannoin ja nyt kyseinen hedelmä aiheuttaa ainoastaan pahoinvointia! Auts! No, ehkä sitä voisi smoothieen lisätä niin pieninä määrinä, etten itsekään huomaa.

SEURAA BLOGIANI  FACEBOOKISSABLOGLOVINISSABLOGILISTALLA JA  PINTERESTISSÄ.

Kommentit
  1. 1

    Neddy sanoo

    Etsin itsekin samoihin aikoihin tehosekoitinta ja huomasin aiemman postauksesi, jossa kysyit neuvoja blenderin valintaan. Päädyin sitten itsekin tällä viikolla ostamaan tuon samaisen Electroluxin tehosekoittimen, koska se vaikutti kaikin puolin hyvältä paketilta. En ole vielä päässyt testaamaan sitä, mutta ilmeisesti olet ollut tyytyväinen hankintaan?

    • 1.1

      sanoo

      Kiva, jos sattui ajankohtainen aihe sinulle! Olen tosiaankin ollut tyytyväinen laitteeseen. Kaiken se on toistaiseksi silpunnut, mitä olen kokeillut, jääpaloista lähtien!

  2. 2

    Minni sanoo

    Rohkeasti vain kokeilemaan vihersmoothieta! Kannattaa aloittaa vihreiden lisääminen vaikka pinaatilla, joka ei maistu valmiissa smoothiessa lainkaan. Itse joskus aloitin testailun heittämällä joukkoon puolet tammenlehtisalaatista ja se maku sai jättämään viherpirtelöt pitkäksi aikaa! 😀 Sittemmin siihenkin on tottunut. Pakastemangokuutiot ovat muuten myös hyviä smoothiessa!

    • 2.1

      sanoo

      Pinaattia meillä menee nykyään muutenkin, joten kokeilin vinkistäsi ekana sillä! Iltapalasmoothie syntyi pinaatista ja rahkasta, makua antamaan laitoin kiivin ja sitruunamelissaa. Kyllä tuli hyvää ja raikasta! Voin vain kuvitella, että reilu määrä salaattia heti alkajaisiksi ei ole kovin kummoisen makuista… mutta pieniä määriä täytyy kokeilla! 😀
      Mangokuutioita olenkin käyttänyt, ne on käteviä. Nyt tosin ostin tuoretta mangoa kun oli tarjouksessa!

  3. 3

    sanoo

    Raikkaalta näyttää!! Mä yleensä teen vihersmoothien just tammenlehtisalaattipohjaisena, ja laitan joukkoon banaania tai vadelmia, jotta saan makua. Ananaskin toimisi. (Kamalan näköistä siitä kyllä tulee..) Jos kokeilet, niin kerro sitten, meneekö lehdet ihan sileäksi.. Minun Braunillani ei mene, mutta en tiedä, onko laite huono, vai tuleeko kaikkien vihersmoothieista sellaisia, että on pieniä lehdenpaloja!

    Oletko kokeillut superfoodeista Chian siemeniä? Olin tosi epäileväinen niiden suhteen, koska chiahyytelö näyttää ihan sammakonkudulle, mutta onneksi viimein uskalsin, koska se ei maistu milleen, mutta lisää huimasti aterian ravintoarvoja! Pellavansiemeniä voisinkin ruveta taas käyttämään, olin ihan unohtanut ne, kun raskausaikana piti kai välttää..

    • 3.1

      sanoo

      Tammenlehtisalaatti täytyy kyllä kokeilla! Pääseepä testaamaan sitten blenderin tehokkuuttakin. 😀
      Tuo chian lima-hyytelö ei oikein houkuta, joten olen toistaiseksi pysytellyt pellavansiemenissä, niissäkin kun ravintoarvot on aika mainiot ja hinta aivan huomattavasti chiaa kohtuullisempi! Mutta ehkä vielä jossain vaiheessa kokeilen sitäkin. 🙂

  4. 4

    Sisko sanoo

    Smootihiet ovat kyllä hyviä! Niitä voi tehdä niin monenlaisia ja aina löytää jotain kaapeista mistä saa tehtyä. Jäähtynyt, haudutettu tee sopii myös hyvin nesteeksi. Itse tykkään kans noista Goji-marjoista ja ne antaakin kivan värin pirtelöön 🙂 Mullakin viherpirtelöt ovat vielä tekemättä, ehkäpä viimeistään kesällä kokeilen 😉

    • 4.1

      sanoo

      Monenlaista saa tosiaan laitettua smoothieen. Iltapalaksi möyhensin mangoa, sitruunaa, sitruunamelissaa, pinaattia, pellavansiemeniä, rahkaa ja vettä. Varsin hyvää ja raikasta tuli! 😀
      Goji -marjat tekee mun mielestä kaikista smoothieista vauvanruuan näköistä… porkkanavelliä! 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *